باران طلاباران طلا، تا این لحظه: 12 سال و 8 ماه و 1 روز سن داره

💕 بــــاران طلا, دخترکـــم 💕

برای دخترم...

1392/11/20 21:43
نویسنده : مامانیه باران
878 بازدید
اشتراک گذاری

دخترِ زیبایِ آب و آیینه ام ! 


من در جامعه ای زندگی کردم و بزرگ شدم که تصور مردم از "مادر" موجودی خشن و عبوس ،

بی نمک و بی هیجان است! مادری غرغرو که همیشه از بودن بچه ای / نوزادی / عروسکی

مثلِ تو می نالد... مادرم هرگز اینطور نبود البته! تصور خودم هم از مادر هرگز موجودی عصبی

و تندخو نبوده و نیست ... 

 

دلم گرفته! غمگینم ... غمگینم که وقتی از شادی هایم از هیجاناتم حرف می زنم ، می نویسم

اطرافیانم از من میخواهند : خودم را کنترل کنم! به حال خوشم می خندند! متلک بارم می کنند :

سرخوشی ها؟! مادر به این سرخوشی نوبره! من نوبرم دخترکم ... چون مطمئنم که از سرخوشیم 

شادیم و هیجانم تو _ شیره جانم _ سرمست و شاد قد میکشی در برابر من .


دخترکم ! 


با من بخند ... با من شادی کن ... با من از هیجان نابِ لحظه های زندگی لذت ببر .

نمی گویم توقع نداشته باش روزی از دست کارهایت عصبانی و خشن شوم

یا از دستت کلافه باشم ... اما دلم میخواهد بدانی که اگر روزی چنین بودم دلم نخواسته آنطور باشم ...

دلم نخواسته صدایم را برایت بلند کنم / عصبانی شوم / تمام تلاشم را می کنم که آستانه تحملم

را برایت بالا ببرم .

 
اما اگر غمگین بودم / مثل الان ... دلم گرفته بود از حرفِ مردم ... مثل الان ... بیا و یادم بیاور ...

که آمده ای کنارِ من باشی / تا با من بخندی / با من شادی کنی ... بیا یادم بیاور ... بعضی آدم ها آمده

اند که حرف بزنند ... آمده اند که باشند تا لحظه های خوش آدم را خراب کنند!! 


دختر هفت دریا و هفت آسمان ! 


مادرم با من بازی می کرد... برایم قصه های ناب می گفت ... همیشه جایزه هایم کتاب های تازه بود ...

من با خیال و کتاب و خنده بزرگ شدم ... با همه وجودم دوست دارم تو هم ، مثل من ، با شادی و خیال

بزرگ شوی .. زندگی کنی ... یاد بگیری اگر از چیزی شاد بودی فریادش بزنی ...

اگر از چیزی غمگین بودی با من یا پدرت ... که غمت را به جان می خریم ... در میان بگذاری

تا رامَش کنی آرامش کنی ، دلتنگی و ناراحتیت را . 


دلم گرفته بود ... خواستم با تو بگویم ... با تو بگویم که دلتنگیِ آدمی ناگزیر است ... از دلتنگی و غم

نترس ... از بروزش نترس ... از گریه کردن نترس ... از خندیدن نترس ... از نشان دادن شادیت به جهان

نترس ... بی پروا شادی کن ... شوخی کن ... لذت ببر از زندگی ... خواستم با تو بگویم / با خودم

بگویم ... از حرفِ مردم دلگیر و خسته نشو ... از "هیس" شنیدن دیگران نترس ... شادیت را فریاد کن ...

غمت را آرام کن ... روحت را سرکش بار بیاور ... نگذار زیرِ فشارِ جامعه غمگین و عبوس مان له شود ...

بشکند ... خم شود.

 

 
نورِ زندگیم! 


با من / ما زندگی کن . شادی بیاور . شادی بگیر . به جهانت شادی ببخش . بی اعتنا به عبوسیِ جهانِ

پیش رویت ... بی اعتنا به خستگیِ روحِ اطرافیانت ... بی اعتنا به جهانِ خسته و خاموش پیرامونت ... تو

چراغی روشن کن . یادشان بیاور ..." زندگی چیزی نیست که لب طاقچه عادت از یاد من و تو برود . "


همیشه همینطور بی پروا بخند شکلک های بامزه 680

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (9)

شيرين مامان شادلين
21 بهمن 92 1:01
دوست عزيزم هميشه نوشته هايت را با دقت مي خوانم و دوست دارم همه ما در اطراف خود از اين ادمها بي نصيب نيستيم يك تبسم بكن و بكذر اجازه نده حتي لحظه اي ناراحتت كنند باران جونم رو ببوس
مامانیه باران
پاسخ
ممنون از اینکه همیشه هستی شیرین جااان
مهتاب مامان آذین
21 بهمن 92 12:35
سلام گلم چه زیبا نوشتی تو این فکرم که چقدر افکارمون مثل همه ...... بخدا خیلی به دلم نشست .همینه دیگه متاسفانه گاهی اطرافیان بلدن چطوری لحظات خوشمون رو نابود کنن. امیدهممون به خداست عزیزم ! بارانی این دختر خوشگلم رو حتما ببوسی .
مامانیه باران
پاسخ
قربونت برم عزیزم لطف داری انشاا... خدا همه رو به راه راست هدایت کنه این جماعت را نیز...
*یاسمین*
21 بهمن 92 17:20
پروین جون،پستت،سیلی محکمی بود برای آدمهای حرف مفت زن که هر جور رفتار کنی یه ایرادی میگیرن.راستش تو این چند سال انقد منم از این حرفها شنیدم که یه دفعه دیدم دارم مثل خودشون رفتارم عوض میشه و کج خلق تر از همیشه رفتار میکنم.خدا رو شکر که فهمیدم.تا میتونی از این جور افراد دوری کن یا محل به حرفای پوچشون نده تا شما هم مثل من دچار اشتباه نشی.همیشه مواظب خودت و باران طلا جون باش
مامانیه باران
پاسخ
آره واقعا این جور آدما نمی فهمن من خیلی سر خوش نیستم اونا هستن که عین آدم آهنی قلب ندارن و در واقع خوش بخت نیستن شما که خیییلیی ماهی کاش منم بتونم مثل شما مادری کنم حتما عزیزم شما هم مواظب خودت و یاسمین جون من باش
مامان مهرناز
22 بهمن 92 0:37
کی جرات کرده خواهر نازنینمو ناراحت کنه فکرشم نکن اگه ادم بخواد به حرفای بقیه فکرکنه وزندگی کنه نمیتونه اونجورکه میخواد از زندگیش لذت ببره متنت مثل همیشه عالی بود بخند وشاد باش وزندگی کن باران جون ان شالله همیشه لبت خندون باشه
مامانیه باران
پاسخ
خدا رو شکر من خیلی خوب خودمو کنترل می کنم مخصوصا از وقتی باران به دنیا اومده به قول یکی از دوستان چون متوجه همه چیز هست خیلی وقتها اشکم رو هم تف میکنم که نبینه و ناراحت بشه اما متاسفانه این جور آدما هیچ بویی از انسانیت نبردن.خدارو شکر که دوستای گلی مثل شما دارم ممنون خاله جووون همینطور شمامهرناز جون رو ببوسید
مامان مهرناز
22 بهمن 92 0:38
آرزو دارم بهاران مال تو / شاخه های یاس خندان مال تو ساده بودن های باران مال تو / آن خداوندی که دنیا آفرید ، تا ابد همراه و پشتیبان تو
مامانیه باران
پاسخ
ممنون عزیزم
گروه طراحی سیاه و سفید
25 بهمن 92 20:19
به به چه نی نی خوشملی مامانی بابایی عید نزدیکه هاا قالب تکونی نمیخوای بکنی با عکس نی نی خوشملت بدو بیا سیاه و سفید به ده نفر طراحی رایگان انجام میده نفر اول قالب با عکس دلخواه رایگان نفر دوم اسلایدر شو بالای وبلاگ با عکس دلخواه 8نفر دیگر تقویم با عکس دلخواه هدیه میده هاا بدو بیا تا دیر نشده یه سر بزن دست خالی نمیری
مامان سه قلوها
28 بهمن 92 18:58
سلام عزییییزم ممنون اومدی گلم ، خوشحالم کردی نااااااااااااازی ، چه فرشته کوچولوی ماهی دارید ، خدا حفظش کنه ایشالااااااااااااااا
مامانیه باران
پاسخ
مررررررررررررررررررررسی عزیزم
باران زندگی
29 بهمن 92 14:46
عجب متن زیبایی
نازی
2 اسفند 92 22:42
کی ناراحتت کرده عزیزم؟؟؟ حتما شعورش در همین حد بوده گلم خودتو ناراحت نکندنیای با بارانی رو عشقه بقیش فرعیاته
مامانیه باران
پاسخ
نه عزیزم اصلا مهم نیست من یاد گرفتم که به خاطر بارانم بی خیال همه چیز باشم